„prima parte a anului 2020 a adus creşteri de 15% în segmentul bio”

Schimbările aduse de pandemie în anul 2020 s-au reflectat şi în comportamentul consumatorilor şi obiceiurile acestora de cumpărare, în special când vine vorba de cumpărăturile online. Restricţiile de circulaţie au deschis şi mai mult apetitul pentru comenzile online, chiar şi în segmente de piaţă precum cel alimentar, în care predomină vizitele în punctele comerciale fizice.Pe lângă schimbările de comportament comercial, pandemia a adus şi o apetenţă mai mare a clienţilor pentru un stil de viaţă sănătos, lucru ce s-a reflectat direct în evoluţia pieţei de produse bio de larg consum. Lunile martie şi aprilie au adus cel mai mare interes pentru produsele bio, iar creşterile au fost accelerate în această perioadă, corelat cu nevoia oamenilor de a avea un stil alimentar echilibrat şi sănătos. „În ansamblu, prima parte a anului a adus creşteri de 15% în segmentul bio. Pentru magazinul online Biomania, rezultatele au fost accelerate în perioada de primăvară, care a coincis cu etapa incipient

„prima parte a anului 2020 a adus creşteri de 15% în segmentul bio”

Schimbările aduse de pandemie în anul 2020 s-au reflectat şi în comportamentul consumatorilor şi obiceiurile acestora de cumpărare, în special când vine vorba de cumpărăturile online. Restricţiile de circulaţie au deschis şi mai mult apetitul pentru comenzile online, chiar şi în segmente de piaţă precum cel alimentar, în care predomină vizitele în punctele comerciale fizice.

Pe lângă schimbările de comportament comercial, pandemia a adus şi o apetenţă mai mare a clienţilor pentru un stil de viaţă sănătos, lucru ce s-a reflectat direct în evoluţia pieţei de produse bio de larg consum. 

Lunile martie şi aprilie au adus cel mai mare interes pentru produsele bio, iar creşterile au fost accelerate în această perioadă, corelat cu nevoia oamenilor de a avea un stil alimentar echilibrat şi sănătos. „În ansamblu, prima parte a anului a adus creşteri de 15% în segmentul bio. Pentru magazinul online Biomania, rezultatele au fost accelerate în perioada de primăvară, care a coincis cu etapa incipientă a pandemiei, şi în perioada de toamnă, odată cu apropierea postului Crăciunului, cât şi pe parcursul acestuia”, spune Nicoleta Micu, fondator al magazinului online de profil Biomania.ro.

Potrivit reprezentanţilor companiei, creşterea interesului pentru segmentul de produse bio a fost un fenomen susţinut pe tot parcursul anului, iar vedetele acestei evoluţii au fost băuturile vegetale, datorită versatilităţii acestora, putând fi folosite în diverse preparate şi băuturi vegetariene. Acestei categorii de produse i-au urmat alimentele bio de bază (de exemplu făină, paste fără gluten) şi pastele făinoase pentru copii.

Mai mulţi consumatori, mai activi şi mai implicaţi

În această perioadă, tot mai mulţi consumatori au făcut trecerea către cumpărăturile online, iar pentru Biomania acest lucru s-a tradus prin creşterea bazei de clienţi în 2020. Odată cu această creştere, s-a observat şi o extindere a zonei demografice de cumpărători către zona rurală sau oraşe mai mici. „Biomania a înregistrat o creştere semnificativă a bazei de clienţi în 2020. De asemenea, alte schimbări importante de comportament au fost realizarea plăţilor cu cardul în proporţie de 90%, dar şi interesul crescut pentru acţiunile promoţionale. O noutate şi chiar o particularitate a anului 2020 a fost “vânarea” unor anumite categorii de produse, cum ar fi drojdia, pentru care stocurile se epuizau după 30 de minute de la apariţie”, completează antreprenoarea.

Postul Crăciunului a adus creşteri de 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019

Perioadele de post sunt momentele din an în care interesul pentru produsele vegetale creşte rapid, iar pentru categoriile de public care sunt în căutarea unor alimente sănătoase, oferta de produse bio de post este la mare căutare. „Faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019, Postul Crăciunului a generat în 2020 creşteri de aproximativ 10%, interesul publicului fiind orientat spre produsele vegetale bio care le-au putut asigura o alimentaţie sănătoasă”, adaugă Nicoleta Micu.

2021, anul produselor destinate particularităţilor de alimentaţie

Rezultatele bune din anul 2020 înclină balanţa spre continuarea trendului ascendent în 2021, obiectivul Biomania fiind creşteri de 15%-17% faţă de anul precedent. „Anul acesta vrem să venim şi mai mult în sprijinul clienţilor cu produse care să îi ajute să aibă o alimentaţie sănătoasă şi ne vom concentra foarte mult atenţia asupra ofertei destinate clienţilor cu nevoi alimentare personalizate (fără gluten, fără zahăr, fără drojdie, produse vegane)”, încheie Micu.